Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier

Sid Meier zasłynął głównie jako ojciec Cywilizacji, ale ostatnio dał się poznać także jako przeciwnik mikropłatności. Niedawno kanadyjski twórca dał wyraz swojej niechęci do nacisku deweloperów gier na monetyzację.

Meier wyraził swoje zdanie w trakcie rozmowy ze stacją BBC z okazji trzydziestolecia cyklu Civilization. Twórca uważa, że deweloperzy powinni skoncentrować się przede wszystkim na rozgrywce i projektowaniu gier zamiast monetyzacji:

Prawdziwym wyzwaniem i prawdziwą szansą jest skupienie się na gameplayu. Gdy o tym zapominamy i przyjmujemy, że jest to monetyzacja lub inne rzeczy niezwiązane z rozgrywką… gdy zapominamy o robieniu świetnych gier i zaczynamy myśleć o nich jako o narzędziu lub okazji do czegoś innego, to właśnie wtedy zbaczamy nieco z drogi.

Meier ostrzegł też, że choć rynek gier stale się rozrasta, to nie ma gwarancji, iż tak będzie przez cały czas. W końcu branża rozrywkowa oferuje ludziom wiele sposobów na spędzenie wolnego czasu. Dlatego, tłumaczy twórca, należy dołożyć starań, by rozgrywka dawała graczom zadowolenie i była angażująca.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2022-03-01 06:27:09